Friday, October 29, 2010

Misteri gadis misteri

Gadis misteri (Siti Balkis) dari Besut, kota tempat para jin berkumpul menggemparkan penggemar cerita2 misteri. Sekejap ada, sekejap tak ada. Akhirnya polis jumpa dia di Negeri Sembilan. Apakah ia petanda Negeri Sembilan akan menjadi juara Piala Malaysia sekali lagi tahun ini ?

Berminggu2 berita tersiar. Hairan sungguh. Macam mana dia boleh hilang ketika dikawal ketat oleh ahli keluarga. Ada batu2 permata dalam kain kuninglah dan macam2 kejadian aneh berlaku. Ayah Pin hilang tak pula dianggap misteri. Mungkin sebab Ayah Pin dah kabor awal2 dia naik ke langit. Nampak macam Siti Balkis lebih hebat drp Ayah Pin pula.

Bayak sangat percaya dengan benda2 khurafat kot. Satu keluarga kena jalani program pemulihan akidah ni. Minat sangat nak berkawan dengan jin dan makhluk ghaib. 1Malaysia kena tipu.

Aku bukan tak percaya dengan makhluk ghaib seperti jin ni. Dah dalam Quran pun ada sebut. Sihir pun memang wujud. Tapi semua benda ni lebih banyak menjadikan kita sesat dan syirik kepada Allah. Sebab tu Allah haramkan sihir dan tiada keampunan untuk orang yang syirik.

Kita tunggu Siti Balkis ghaib semula lepas ni dan kita tengok apa reaksi orang ramai selepas ini.

No comments: