Tuesday, June 09, 2009

Kebebasan berfikir bermakna bebas mentafsir Islam tanpa mematuhi panduan syariat ?

Dulu, ketika kerajaan mengharamkan pertubuhan Al Arqam dan kemudiannya Rufaqa, tiada pula pihak yang bangkit menentang, membantah atau mempertahankannya atas alasan demokrasi.

Ketika kerajaan bertindak ke atas rasul melayu dan kerajaan langit, PKR dan DAP tidak bising-bising pun seperti hari ini.

Saya nak tanya sdr Mustaffa Kamil Ayub, kalau Sisters In Islam itu sudah menyimpang pemikiran Islamnya sehingga kepada tergelincir aqidahnya, apa yang patut kita buat ? Biarkan ? Kebebasan berfikir ? Kebebasan bersuara ? Bebas menyebarkan fahaman yang sesat ? Bebas untuk menyesatkan lebih ramai umat Islam di Malaysia ?

Apa patut IKIM buat ? Apa patut Majlis Agama Islam Negeri buat ? Apa patut YADIM buat ? Apa patut JAKIM buat ? Buat seminar je ? Majlis fikir-fikir ? Ceramah dan forum agama ? Itu sahaja amar makruf nahi mungkar ?

Gerakan anti hadis pun, biarkan. Syiah pun, biarkan. Begitukan pendirian PKR ? Anwar Ibrahim, Mustaffa Kamil Ayub, Mohd Nur Manuty, Badrul Amin Baharon, Zulkifli Noordin, sila jawab.

No comments: