Wednesday, May 11, 2011

TeganuKita - 11 Mei 2011

Pas tidak tahu jaga perasaan orang

 

Laporan: Kamarudin Mat Akib dan Harun Hassan

Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said menyelar sikap pemimpin dan penyokong Pas yang tidak tahu menjaga hati dan perasaan orang lain.

Beliau berkata, Pas sentiasa "mengacau" setiap kali UMNO mengadakan majlis atau program dengan memasang bendera parti itu di kawasan berkenaan diadakan.


Katanya, perkara ini turut berlaku sewaktu Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak melawat kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal dan Manir baru-baru ini.

Beliau berkata, orang Pas turut memasang bendera parti itu ketika Perdana Menteri melawat dua kawasan tersebut.

"Selama ini kita (orang UMNO) tidak pernah kacau orang Pas",katanya di sidang Dewan Undangan Negeri hari ini.

 

Saya setuju benar dengan Mat Said kali ni. Ini memang perangai Pas Terengganu sejak dulu. Ubahlah perangai tu. Saya ingat lagi tahun 80an, bila Mahathir (Perdana Menteri) datang. Pas Manir pasang kain rentang macam2 kat Manir.

Masa tu belum ada jambatan duyung lagi. Jadi Mahathir mesti lalu jambatan Manir untuk ke Kuala Terengganu drp  lapangan terbang. Seronok orang Pas dok bersembang pasal kain rentang tu. Saya pun tumpang seronok juga.

Saya perhatikan kat Selangor, Pas Selangor tak buat kerja tak berfaedah macam tu. Setakat syok sendiri je. Orang lagi benci ada la. Pas kena bijak mengambil hati pemerhati atas pagar. Tak ada gunanya betindak setakat nak menyakitkan hati lawan.

Le ni dah tahun 2011. Dah lebih 30 tahun, Pas masih dengan perangai lama. Pas Terengganu kena banyak belajar daripada negeri lain.

No comments: