Sunday, September 25, 2011

Hudud

Memang PAS tidak berjaya melaksanakan hudud walaupun beriya-iya mendakwa mahu melakukannya. Sama ada PAS ikhlas atau tidak dengan dakwaannya, itu bukan kerja kita untuk menilainya. Penilaian Allah itu Maha Adil.

Sekurang2nya, PAS tanpa rasa takut mengaku mahu atau bercita2 melaksanakannya. UMNO pula tak mahu mengaku mahukannya. PAS didakwa tidak melaksanakan hudud sebab takutkan ugutan PM. Ada juga yang kata PAS takutkan DAP lebih drp takutkan Allah. Yang UMNO pula takutkan siapa. Samapai nak mengaku menyokong hududpun tak berani.

Sekurang2nya, Anwar berani kata dia secara peribadi menyokong hasrat PAS. Apa pula pendirian peribadi Najib. Bukan soal boleh buat ke tak. Bukan soal sudah tiba masa atau tidak. Soalnya, sokong atau tidak ? Najib tak berani cakap. Muhyiddin pun tak berani cakap. Jangan tengok ikhlas tak ikhlas lah. Ini soal perintah Allah.

Solat, ikhlas tak ikhlas, tetap kena buat juga. Zakat, ikhlas tak ikhlas, tetap kena buat juga. Yang mampu, kita kena buat. Yang tak mampu, kita kena berani suarakan sokongan. Tapi pemimpin UMNO tak berani cakap. Mereka takutkan siapa sebenarnya ?

No comments: