Wednesday, January 02, 2008

Wang ihsan jadi royalti semula

Bayaran royalti petrolium daripada Petronas kepada kerajaan negeri Terengganu pernah ditukar nama menjadi wang ihsan satu ketika dulu. Perjanjian yang mewajibkan pembayaran itu menjadi pertikaian seketika.

Namun kini, wang ihsan untuk kerajaan negeri kembali menjadi royalti dan hasilnya, negeri Terengganu kini menjadi makmur dengan pembangunan yang pesat.

Petikan soal jawab agama di laman sesawang Jakim.
"Munafiq ialah orang yang bermuka-muka iaitu hati dan kata-kata tidak selari. Di antara ciri-ciri munafiq ialah apabila bercakap dia berbohong.apabila berjanji dia mungkir dan apabila diberi amanah dia khianat."

Sama-sama kita fikirkan.
clipped from www.bernama.com
11 Disember, 2007 17:20 PM


Petronas Bayar Royalti RM33.6 Bilion Kpd Terenganu, Sabah Dan Sarawak


KUALA LUMPUR, 11 Dis (Bernama) -- Petroliam Nasional Berhad (Petronas) telah membayar royalti berjumlah RM33.6 bilion kepada kerajaan negeri Terengganu, Sabah dan Sarawak, sehingga tahun kewangan berakhir 31 Mac lepas.



Setiausaha Parlimen Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berkata tiga negeri tersebut yang merupakan pengeluar petroleum, mendapat manfaat yang besar menerusi pembangunan industri minyak dan gas di Malaysia yang dilaksanakan oleh Petronas.

 blog it

No comments: