Thursday, October 20, 2011

HIMPUN

Secara peribadi, saya menyokong keengganan PAS dan PKR daripada menyertai HIMPUN. Saya melihat ada pihak tertentu cuba mengambil kesempatan untuk menahan jerat dan menangguk di air keruh daripada program sebegitu penting yang berupa penzahiran ketegasan dalam mempertahankan aqidah umat Islam.

Saya dapat lihat puak2 hipokrit terlonjak2 mahu menjadi jaguh dalam isu ini walhal isu ini bukan perkara baru malah sudah dbangkitkan berkali2 sejak tahun 90an tetapi ketika itu seolah2 tiada siapa yang endah.

Tiba2, kini mereka menjadi begitu sensitif dan tak sabar2 pula. Mereka hanya bermuka2 hingga terlebih sudu daripada kuah.



Bagaimanapun, saya juga menyokong penyertaan NGO Islam yang lain seperti JIM, ABIM, GAMIS, PKPIM, PMI seluruh IPT dan sebagainya kerana mereka bukan parti politik. Kehadiran mereka tidak mudah dipolitikkan oleh pihak2 hipokrit tadi.

Berurusan dengan puak2 munafik memang payah. Mereka ada dua muka. Mereka mengaku beriman dan siapa kita hendak mempertikaikan keimanan dan keikhlasan orang lain ? Malah mereka sendiri pun tidak tahu bahawa mereka miliki sifat munafiq. Mereka tertipu oleh diri mereka sendiri. Mereka tertipu dengan mulut mereka sendiri sedang hati mereka sebaliknya.



Muka sebenar mereka hanya dapat dilihat daripada amalan dan budaya hidup seharian mereka. Jika kita rajin bergaul dengan mereka, akan terserlahlah sikap kepura-puraan itu. Namun jangan sampai kita sendiri pula terikut2 atau kalah dengan cara hidup mereka yang tampak penuh keseronokan itu.

Kalau Allah beri kita kebolehan melihat amalan orang lain, pasti kita akan temui orang yang tak solat subuh pun turut hadir dalam HIMPUN. Tetapi Allah maha pengasih. Dia tidak mahu dedahkan keaiban hambanya. Cuma hambanya yang lalai sehingga tidak tahu menjaga aib sendiri.

Jangan ada yang bersemangat bagai nak rak tapi tak tutup aurat, pakai pakaian ketat, seksi, glamour dan sebagainya. Yang kaki judi, kaki perempuan, kaki minum, kaki rasuah, kaki ponteng solat, semoga anda sempat bertaubat dan semoga kita semua mati dalam husnul khatimah.

No comments: