Monday, April 30, 2012

Polis tak akan dapat kesan siapa mereka



Ketika era reformasi, media massa berjaya merakam adegan ganas kenderaan TV3 dikasari, dipeahkan dan dijahanamkan.
Selepas itu, tiada siapa yang ditangkap polis. Kita tak pernah dengar siapa2 didakwa dimahkamah atas kesalahan itu walaupun kualiti gambarnya baik dan jelas.

Dalam demonstrasi bersih kelmarin, lensa kamera berjaya merakam wajah orang yang mula2 memecahkan benteng polis. Selepas ini, saya tak fikir polis akan tangkap mereka atau berita penangkapan dan pendakwaan mereka akan disiarkan di media utama.

Pihak media utama juga berjaya menyembunyikan berapa besarnya kelompok yang menyokong pilihanraya yang bersih dan adil.

Mereka bukan mahu Najib letak jawatan. Mereka bukan mahu heret Najib ke mahkamah. Mereka bukan mahu Najib bubar parlimen. Mereka bukan mahu ambil alih kuasa. Mereka hanya menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.

Saya pun tak percaya pilihanraya di Malaysia ini adil dan bersih. Penipuan paling banyak berlaku di tempat2 yang panas atau dipanggil kelabu. Sejak tahun2 60an hingga kini, penipuan sentiasa dirancang dan tekniknya sentiasa diperbaharui. Keganasan Umno juga sudah bermula sejak tahun2 60an. Bila sebut Umno, mangsa utama merka sudah tentu Pas.

Sebab itu saya tidak akan sokong parti yang sudah sebati dengan menipu untuk menindas dan memastikan Islam hanya sekadar adat dan bukan penghayatan.
Posted by Picasa

No comments: