Friday, April 17, 2015

PAS perlukan pemimpin baru

Saya akui ilmu agamanya hebat. Dari segi amalannya, juga saya tidak pernah meraguinya. Kewarakannya, ketegasannya, pidatonya, mampu memikat ramai penyokong.

Tetapi saya lihat, dari segi kepemimpinan, pengurusan dan pentadbiran, keupayaan menangani cabaran, serangan dan provokasi, keupayaan menghasilkan idea baru yang kreatif, strategi yang berpandangan jauh ke depan; saya rasa dia lemah. Ataukah penasihat2 di sekelilingnya yang lemah ?

Jangan beri sokongan kerana kasihan. Jangan sokong membawa rebah.

Saya fikir, PAS perlukan Presiden yang baru.

PAS perlu akui sebenarnya kekalahan PAS Terengganu pada 2004 bukan hanya kerana strategi musuh tetapi juga kerana kelemahan di pihak PAS Terengganu itu sendiri.

Saya sayangkan Presiden tetapi PAS memerlukan pemimpin yang lebih baik dan hebat.

No comments: