Sunday, August 03, 2008

PAS dan PKR

PAS
---

Agak resah saya bila tidak dapat membaca tulisan Ustaz Ahmad Awang. Terutamanya tentang isu muzakarah PAS UMNO selepas Pak Lah mendedahkannya. Ini kerana, saya begitu yakin, Ustaz Ahmad Awang mampu memberikan penjelasan dengan baik dan kemas. Mungkin beliau agak sibuk akhir-akhir ini.

Sebelum ini, ketika isu Perjanjian Pangkor II dihebohkan, pun saya sedikit gusar kerana tiada penafian segera daripada PAS mahu pun MB Perak itu sendiri. Namun penjelasan Ustaz Ahmad Awang menjadikan saya mulai mengkagumi beliau.

Telahan saya memang betul, dalam posting terbaru beliau, sekali lagi Ustaz Ahmad telah menulis dengan begitu baik dan jelas, mudah difahami tentang isu muzakarah. Saya amat bersetuju dengan beliau dan berharap beliau akan memegang peranan lebih penting dalam PAS satu hari nanti, Insya Allah.


PKR
---

Kelmarin, Ahli Parlimen Ampang, Puan Zuraidah Kamaruddin dan wakil ADUN Bkt Antarabangsa telah datang ke rumah saya dan rumah di sekitar kejiranan saya. Mereka datang secara rombongan untuk mendekati rakyat dan meninjau daripada dekat permasalahan semasa sambil beramah mesra dan berkenalan. Rumah Ahli Parlimen PKR ini memang sekampung dengan saya.

Kalau beginilah pendekatan beliau, rasanya memang sukar UMNO atau BN hendak merampas semula Selangor atau sekurang-kurangnya Ampang kecuali PKR atau PR melakukan kesilapan besar dalam pemerintahan penggal ini.

Syabas kepada beliau dan petugas-petugas beliau. Teruskan kerja kuat anda. Jangan mudah terleka dengan pujian dan jangan juga berputus asa dengan ujian. Semoga PR terus berjaya dan cemerlang.

No comments: