Thursday, December 17, 2009

Blogger sedang kumpul alasan Ahli Parlimen PR

Ketika ini, ramai blogger sedang mengumpul alasan daripada ahli parlimen PR yang gagal hadir ketika sessi pengundian untuk meluluskan belanjawan 2010.

Apa pun juga alasan yang diberikan mereka, kita kena terima. Waime dia kata dia tertidur sebab sebelum tu, dia dah tak tidur lebih dari 24 jam.

Ahli parlimen mempunyai seribu satu alasan. Mereka sentiasa sibuk ke sana ke mari. Pantang ada masa terluang, ada saja orang nak jemput atau nak jumpa. Tak susah nak cari alasan.

Jangan salahkan individu itu sahaja. Kepala mereka pun salah juga. Ia tak dirancang daripada awal. Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang tak rancang daripada awal. Saya percaya, kalau ia dirancang lebih awal, lebih ramai ahli Parlimen PR yang bersedia di Parlimen. Sebab itu, sekarang kita lihat semua kepala-kepala ini duduk diam-diam. Ahli parlimen itu sendiri yang kena jawab dan kepala tak mahu bercakap.

Tak hadir persidangan waktu malam bukan perkara pelik. Anwar dan Hadi bukan tak biasa, sibuk pada sebelah malam. Tapi bila dah dirancang awal, boleh lah diatur semula.

Tak ada gunanya ahli parlimen salahkan ketua dan ketua salahkan ahli parlimen. Nanti rakyat lagi marah. Jadi diam sajalah. Itu lebih baik.

Dan mereka semua layak untuk dimarahi. He..he..he..

No comments: