Thursday, June 07, 2012

Umno benar2 terdesak ?

Tindak tanduk UMNO akhir2 ini mengambarkan UMNO benar2 tedesak.

Sebenarnya saya masih kurang yakin PR akan menang dalam PRU 13 nanti tetapi UMNO nampak terdesak dan gugup untuk berdepan PRU 13 hingga bertindak secara tak rasional.

Isu pelajaran percuma diperjuangkan oleh PR, pelajar2 Unisel pula yang jadi mangsa. Apakah UMNO rasa tindakan menyekat pinjaman PTPTN kepada pelajar Unisel akan mengembalikan sokongan pengundi atas pagar dan pengundi muda kepada UMNO ? Apakah pengundi India dan Cina juga akan sokong tindakan sebegini ?

Lihatlah puak2 pro Umno buat senaman punggung, demonstrasi kepala lembu, demonstrasi usung pasir, cangkul dan kereta tolak sebagai sindiran kepada usaha kerajaan Kelantan mahu membina lebuh raya, hadiah kek tahi kepada ketua menteri. Bijakkah dan berkesankah tindakan begitu ? Sokongan siapa yang mahu diraih ? Sokongan musuh kah, sokongan atas pagar kah atau hanya sokongan kawan sendiri ?

Musuh jadi makin benci. Atas pagar pun jadi benci malah kawan sendiri pun mungkin akan malu dan benci dengan perangai sebegini. Apa rasionalnya tindakan mereka ? Apa matlamat mereka ? Bukankah meraih sokongan sepatunya jadi objektif utama ?

Sudahlah blogger2 pro Umno pula suka buat perangai yang tak senonoh, tidak matang dan bodoh benar. Berat Nnanang doh Umno lening. Buat konsert sempena 66 tahun UMNO untuk golongan muda, tapi bila PAS buat majlis ilmu untuk golongan muda, Umno dengan sendirinya bagai ditampar2. Tambah pula komsert Umno tak laku, majlis ilmu PAS dapat sambutan. Tak malu ke ? Ceh !!!

No comments: