Thursday, February 28, 2008

Ada malware cuba mengganggu

Nampaknya, dua posting aku yang terakhir cuba digodam dengan malware. Yolarr dan merr, nama samaran (mungkin computer generated name) cuba menunjukkan konon komputer aku dijangkiti virus.

Kepada sesiapa yang membaca blog aku ni, harap hati-hati. XPAntivirus atau XPAntispyware sebenarnya ialah malicious software (malware) yang cuba menyusup ke komputer anda. Tak perlu scan komputer anda dengan malware ni.

Gunakan antivirus atau antispyware anda yang sedia ada sahaja. Aku guna Eset Nod32 dan sesekali scan dengan Ad-aware. Tapi kalau pejabat anda mahu Antivirus atau Internet Security, boleh hubungi aku. Kami partner dengan F-Secure. Komputer aku slow, (AMD Sempron dengan 512MB RAM) jadi nazak bile guna F-Secure.

Vote for F-Secure Internet Security.

No comments: