Monday, February 25, 2008

Politik lagi - Penamaan calon










Seperti tahun 2004, aku sempat menjenguk ke kem BA di pusat penamaan calon Ampang, Selangor. Oleh kerana aku tak pernah bergaul dengan dia orang, tak ada yang kenal aku dan aku pun tak kenal mereka. Cuma 3 orang yang aku kenal dan kelihatan di situ, 1 orang yang selalu aku jumpa di masjid Kg Melayu, seorang lagi ialah menantu bekas jiran ku semasa menyewa di Kg. Melayu Tambahan manakala yang seorang lagi ialah sepupu isteriku.
Sebenarnya, masa aku tiba di situ, masa bantahan sudah pun tamat. Sepatutnya aku pergi jam 9 pagi. Baru meriah. Ini dah jam 11:20 pagi, cuacapun dah panas. Ramai yang dah keletihan. Masing-masing mencari tempat berteduh dan minum di kedai makan berhampiran.
Kali ni nampak lebih ramai berbanding tahun 2004. Tahun 2004, penamaan calon dibuat pada hari bekerja, kali ini dibuat pada hari minggu.
Aku menunggu sehingga calon-calon BA kembali ke kem tempat penyokong berkumpul. Seperti pilihanraya yang sudah-sudah, di sini diwakili oleh KeADILan menentang BN. PAS hanya bertanding DUN Lembah Jaya.
Peluang untuk BA menang ? :) 30%. Namun lawan tetap lawan. Jangan tewas sebelum berjuang.

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat di hati
Hingga nyata benarnya janji Rabbi

Apa kah janji Rabbi itu ?
1. Mati
2. Kiamat
3. Hisab
4. Syurga dan Neraka.

Yang penting ikhlaskan hati untuk agama. Kalau pemimpin yang dipilih tu tak ikhlas ? Itu antara dia dengan Allah lah.

No comments: