Monday, May 11, 2009

Nizar sebagai MB yang sah

Mahkamah Tinggi baru sahaja mengumumkan bahawa Nizar Jamaluddin adalah MB Perak yang sah. Jadi secara tak langsung nya, Zambri adalah MB yang tidak sah. Betul lah sebagaimana yang disebut-sebut oleh blogger dan pemimpin Pakatan Rakyat.

Kerajaan Perak boleh terus memerintah jika mahu. Zambri dan enam rakan-rakannya telah digantung oleh DUN. Persidangan minggu lepas hanyalah satu pertunjukan sarkis sahaja.

Walau bagaimanapun, saya rasa DUN Perak patut dibubarkan. Biar semua orang puas hati. Zambri boleh bersidang semula jika menang. Bayangkan, betapa banyak arahan-arahan yang sudah dikeluarkan oleh Zambri dan gengnya, semuanya tidak sah dan tidak laku lagi. Contohnya, keputusan untuk melelong kereta exco pun tidak sah. Pembatalan JKKK negeri, juga tidak sah.

Sekarang, dah menyusahkan diri sendiri. Itu pun, Zambri khabarnya memohon supaya perlaksanaan keputusan ditangguhkan. Nak peningkan kepala lagi buat apa ? Jangan berterusan untuk susahkan rakyat. Kerajaan Perak sudah terjejas teruk. Jangan buang masa lagi. Kecuali rancangan damai antara BN dan PR mengambil keputusan yang lain, saya berharap agar mandat diserahkan semula kepada rakyat.

Allahu Akbar ! 3x

No comments: