Thursday, August 20, 2009

BN makin terhimpit

BN makin terhimpit dengan berbagai masalah. BN semakin sesak nafas, tetapi bukan H1N1. Ada beberapa berita yang sungguh mendukacitakan BN.

1. Calon Timbalan Presiden MIC, Subramaniam mendapat perintah injuksi menghalang anak Presiden MIC daripada menerbitkan artikel yang memfitnah dirinya. - MIC masih dan semakin retak.

2. Presiden MCA, Ong Tee Keat dan Ahli Parlimen Bintulu (Bendahari SPDP) semakin terlondeh dan saling melondehkan antara satu sama lain. MCA dan SPDP semakin retak. Kedua-duanya rakan BN.
Ditanya sekiranya pendedahan mengenai sumbangan (RM10juta) itu akan memberi kesan ke atas siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke atas dakwaaan rasuah dalam projek PKFZ, Tiong berkata:

"Kenapa ia akan memberi kesan? Ini hanya antara saya dengan dia (Ong). Duit ini adalah duit peribadi saya, jadi ini adalah antara saya dengan dia."


3. Bekas rakan kongsi calon BN Permatang Pasir, tampil mendedahkan isu sebenar yang membabitkan firma guaman milik calon BN itu.

4. Muhyiddin Yassin menafikan dia pernah jual tanah kepada Singapura ketika jadi MB Johor. Tapi penafian "anak Yassin" (gelaran oleh Sultan Johor) terlalu ringkas berbanding laporan akhbar yang detail menyukarkan rakyat untuk terus percaya dengan TPM Malaysia itu. Rujuk di sini.

5. Pilihanraya Permatang Pasir mengajak SPRM untuk membuka semula kertas siasatan ke atas bekas TKM P.Pinang. Kalau tiada pilihanraya ini, nescaya tidaklah SPRM terdorong untuk membuka semula siasatan yang sudah ditutup beberapa bulan lepas.

6. Pendedahan surat terbaru berkenaan sisatan kematian Teoh Beng Hock menjadikan SPRM semakin tidak sabar untuk membongkar semua fail exco di Selangor.

Ya. Yang salah kena bongkarkan juga termasuk SPRM sendiri, MCA, MIC, SPDP, Rohaizat, Muhyiddin dan exco Selangor.

Satu Malaysia untuk semua. Pas untuk semua. Islam untuk semua.

No comments: