Tuesday, March 15, 2011

ADUN Bukit Payung nafi ada petugasnya yg ditangkap khalwat

Baru hari ini, Adun Bukit Payung keuarkan kenyataan menafikan adanya pegawai atau pembantunya yang ditangkap khalwat.

Semalam, Berita Harian melaporkan, orang yang ditangkap itu adalah bapa saudara Adun itu sendiri, tetapi mengikut kata Ustaz Mohd Nor Hamzah (Adun Bkt Payung), dia tak kenal siapa orang itu.

Sebelum ini, Buletin Online ada laporkan ada pembantu khas Adun dalam parlimen Marang yang ditangkap khalwat, tetapi tak disebutkan Adun mana. Berita itu sudah dipadamkan. Sepatutnya, Buletin Online segera perbetulkan laporan itu, bukan memadamkan tanpa berita susulan atau pembetulan. Ini menimbulkan kecurigaan pembaca. Apatah lagi, Sinar Harian dan Berita Harian melaporkan cerita yang sama dengan laporan lebih spesifik, Adun Bukit Bayung.

Pihak Adun pula agak lambat menafikannya. Semua media alternatif sebaliknya hanya menyepi, mengiyakan tidak, menafikan pun tidak.

Kalau benar, Adun itu tak kenal pesalah khalwat tersebut, Alhamdulillah. Cuma diharap lain kali pembantu Adun itu dan media2 pro PAS lebih cergas dan proaktif bertindak supaya fitnah tidak tersebar luas, baru nak dibendung. Zaman blackberry dan iphone, sepatutnya tiada alasan untuk lambat bertindak menolak fitnah seperti ini, apatah lagi fitnah tersebar menerusi internet.

No comments: