Thursday, March 24, 2011

KDN dan PDRM tak terlibat

KUALA LUMPUR 23 Mac - Kementerian Dalam Negeri (KDN) sedang menimbang untuk menyaman Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mengaitkan kementerian itu dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam pendedahan video seks oleh individu misteri bergelar 'Datuk T' kelmarin.


Mungkin polis tak terlibat. Tetapi kegagalan polis dan kerajaan bertindak cepat menyebabkan orang ramai berfikir begitu. Kenapa polis gagal bertindak ? Kenapa polis macam tak kisah ? Siap ada pula menteri yang bela dengan berkata, tiada apa kesalahan pun. Macam mana rakyat tak curiga ?

Saya tak percaya Najib tak tahu menahu pasal pendedahan video lucah ini. Kalau isu yang boleh menjejaskan kerajaan BN, PM dan UMNO, mustahil mereka berani mengambil risiko atas kapasiti peribadi untuk membuat pendedahan tanpa lebih dahulu mendapat persetujuan PM. Ini perkara besar. Risiko yang besar. Bukan risiko hanya kepada Trio Three Stooges sahaja, tetapi kepada Najib dan Umno itu sendiri. Mustahil mereka tidak berbincang dahulu dengan pihak yang pakar dan boleh memberi nasihat dan jaminan tentang implikasi politik, implikasi undang2 dan sebagainya.

No comments: