Wednesday, March 23, 2011

Datuk T = Terbongkar

T itu Tipu. T itu Temberang. T itu Takut. T itu Tolol.

Terdedah sudah siapa Datuk T. Mereka sendiri mengaku. Selepas didedahkan oleh Johari Abdul. Yang best nya, mereka tuduh Johari Abdul minta RM1 juta untuk pengaruhi MP PKR.

Saya bukanlah nak percaya atau tidak. Cuma masa saya baca kenyataan Johari Abdul, saya macam ragu2 dengan dia. Kenapa hari ini Johari dedahkan ini semua ? Adakah Johari sudah laporkan kepada Anwar terlebih dahulu sebelum Anwar buat penafian ?

Anwar terlalu cepat dedahkan bukti dan alibi untuk menyokongnya. Jika pendedahan Johari dibuat hanya selepas bukti penafian Anwar, Anwar wajar untuk meragui Johari.

Walaupun Johari berkata, dia memeluk rakannya dalam lif dan bersyukur kerana dia yakin lelaki itu bukan Anwar, benarkah begitu ? Siapa rakannya itu ? Saya cuma khuatir, Johari mungkin pada awalnya percaya dengan video itu. Tak mustahil dia terpengaruh dengan video fitnah itu. Kalau saya sendiri pun, mungkin juga terpengaruh sehingga mendengar sendiri penafian Anwar. Maklumlah, dalam keadaan keliru dan berdebar2 seperti itu.

Cumanya, benarkah Johari ada meminta wang untuk mempengaruhi MP PKR ? Adakah ia sekadar perangkap atau memang Johari serius ?

Walaubagaimanapun, terlalu banyak jika dalam kes di atas kalau nak difikirkan. Terlalu banyak prasangka. Maaf.

No comments: