Monday, March 14, 2011

Pegawai khas ADUN ditangkap khalwat

Semalam, terbaca berita di Buletin Online, ada seorang pembantu khas seorang ADUN di Terengganu (Marang) ditangkap khalwat. Saya tertunggu-tunggu berita seterusnya.

Hari ini,tak ada satupun media alternatif yang siarkan laporannya. Ini termasuklah Buletin Online sendiri selain harakahdaily dan Tranungkite Online.

Rupa-rupanya, pembantu khas itu adalah orang PAS. Patutlah senyap katup. Khabarnya, dia adalah bapa saudara ADUN itu sendiri. Alahai. Kantoi.

Kalau orang UMNO, dah tentu riuh ddamat, geger dan gegak gempita seluruh media alternatif. Ini satu contoh hipokrasi dalam politik. Kedua-dua pihak serupa sahaja.

Kita mungkin sangka kalau dah berpegagng kepada Islam, etika juga mesti Islam. Lawan buat pun media lapor, kawan buat pun media lapor. Tetapi itu tak berlaku.

Hipokrit tetap berlaku. Diam-diam sudah. Tak baik aibkan orang. Tapi in bracket, kalau kena kat orang kita sahaja. Kalau kena kat puak dia, kita balun cukup-cukup. Siarkan gambar. Naikkan banner atau bunting. Kasi aib sama dia.

Apa komen PAS Terengganu ?

No comments: