Sunday, June 26, 2011

Trek lumba motor dan F1 Powerboat di Terengganu

Saya pernah cadangkan supaya Terengganu jadi tuan rumah sukan Powerboat pada November 2009. Dalam post yang sama juga, saya cadangkan Terengganu wujudkan gelanggang atau trek lumba motorsikal. Lihat di sini.

Bulan ini, dilaporkan exco Belia dan Sukan Negeri Terengganu mengumumkan satu trek lumba motosikal bakal dibina di Terengganu. MB Terengganu pula mengumumkan Kerajaan Terengganu mahu mempopularkan perlumbaan F1 Powerboat di Tasik Kenyir dalam usahanya mempelbagaikan aktiviti air di tasik buatan manusia terbesar di Asia itu serta menjadi tarikan terbaru pelancongan.

Nampaknya, kerajaan Terengganu turut mempunyai minat yang sama dengan cadangan saya. Tak kisahlah kalau mereka tak baca pun blog saya. Yang penting, bidang sukan semakin menyerlah di Terengganu, walaupun bumbung stadiumnya runtuh. Yang penting, golongan belia di Terengganu boleh berlumba secara sah di trek yang disediakan. Yang penting sukan perlumbaan diharap dapat menarik pelancong tempatan dan luar untuk datang ke Terengganu. Yang penting, kalendar pelancongan Terengganu semakin meriah dan menarik.

Apa yang penting, kerjaaa.. sama.

Tahniah kerajaan Terengganu.

No comments: