Wednesday, June 08, 2011

Umno Mahu PAS Lupakan Kisah Silam Demi Perpaduan Umat Islam

"Pemain politik yang terlibat dalam insiden itu sudah tiada. Ia membabitkan pemimpin veteran pada waktu itu.

"Kita tak tahu hujung pangkal. Biarlah peristiwa lama itu berlalu pergi. Sekarang dah beberapa generasi... bukalah buku baru, apa salahnya?"


Gitulah antara kata2 Ahmad Maslan, ketua penerangan UMNO. Ketua Penerangan tak tahu hujung pangkal ? Jenis tak baca buku sejarah la ni.

Kalau malas nak baca buku, bertanya lah kepada orang2 lama yang masih ada. Paling koman pun tanya google. Perpustakaan PAS pun ada simpan buku2 politik lama.

Sejarah tu untuk dipelajari, diambil iktibar. Yang baik jadi teladan, yang buruk jadi sempadan. Tak gitu ?

Sifat khianat, fitnah, buli dan samseng UMNO ketika kuat dan berkuasa sangat terang. Kalau PAS berpakat politik dengan UMNO, UMNO jadi lebih kuat dan sifat buli dan khianat akan lebih menjadi-jadi.

Antara kata pihak UMNO, ketika PAS dalam BN, PAS sibuk meluaskan pengaruh ke Felda2 dan ke tempat yang sudah jadi kubu UMNO.

Bodo ke apa kalau kerjasama, tak boleh luaskan pengaruh, tak boleh kembangkan sayap. PAS bukan sekadar berpolitik tetapi PAS mahu berdakwah. Dakwah mana boleh disekat2. Selagi ada ruang dan peluang, ia mesti direbut dan dimanfaatkan.

Kali ni, apa pula syarat yang UMNO nak letak ? Tak boleh jadi PM ? Kena ikut keputusan Mesyuarat Agung UMNO ? Tertakluk kepada terma dan syarat ? Lupakanlah.

No comments: