Thursday, April 23, 2009

Dr M nafi campur urusan kerajaan

Berita Harian melaporkan Mahathir menafikan banyak campur tangan dalam urusan kerajaan. Tetapi apa yang saya lihat, kredibiliti Najib sudah banyak tercemar walaupun belum sampai sebulan jadi PM. Ia menjadi lebih teruk bila Mahathir terlalu banyak bersuara.

Ada juga pengampu Mahathir yang mahu dia jadi penasihat ekonomi kerajaan. Dia sekarang kelihatan seperti menjadi penasihat ekonomi, penasihat politik, penasihat dasar kerajaan, penasihat proton, penasihat agama dan penasihat segala-galanya hingga ada yang kata, nampak sangat Najib terlalu ikut cakap Mahathir. Itu belum lagi kritikan daripada kumpulan yang masih sayangkan Pak Lah dan sememangnya jaki dengan Mahathir.

Terbaru, Mahathir mahu menteri yang rasuah disingkirkan daripada kabinet. Mengalahkan SPRM pula dia. Bagi Mahathir, semua yang dia tahu terpalit rasuah memang sah rasuah. Kalau pembangkang (Pakatan) tu saya tak hairanlah sebab memang mereka akan ambil kesempatan apa sahaja ruang yang ada untuk menggugat lawan.

Sekarang, kalau Najib mahu bertindak mengikut apa yang difikir perlu sekalipun, mungkin dia sendiri sudah teragak-agak, sama ada takut dikritik Mahathir, atau takut dikatakan serupa Pak Lah, atau takut dikatakan terlalu ikut cakap Mahathir. Tidakkah kredibiliti Najib semakin dipertikaikan ?

No comments: