Tuesday, October 20, 2009

UMNO masih ada hati mahu kerjasama dengan PAS

Walaupun UMNO melabelkan PAS sebagai Parti Ajaran Sesat, UMNO nyata masih tergila-gilakan PAS. Sudah berkali-kali kepimpinan PAS memberi jaminan, akan memperteguhkan Pakatan Rakyat, namun UMNO tetap menyebarkan khabar-khabar angin (berita palsu) kononya satu pakatan baru kerajaan akan muncul selepas ini. Rujuk di sini

Maka kalut dan gempitalah blogger-blogger pro PR memaki hamun Hadi Awang, Nasha Mat Isa dan Hassan Ali. Apa boleh buat, dah ditarbiyah dengan maki hamun. Memang mudah percaya dengan cerita dari sumber UMNO. Dan tak mahu lagi percaya kepada kepimpinan PAS. Sejak bila pula perawi-perawi dalam UMNO boleh dipercayai ? Dah hilangkah label munafiq mereka ? Atau kepimpinan PAS sudah lekat dengan sifat fasiq ? (Wal'iyazubillah)

Saya melihat, cara PAS mewujudkan rasa benci kepada UMNO itu kadang-kadang kurang bijak, atau lebih kurang sama dengan UMNO sahaja. Selepas dikata dan dituduh macam-macam dengan orang UMNO, bila ada orang UMNO mahu sertai PAS, tiba-tiba dia jadi bersih, jujur, ikhlas. Kalau dulu, ketua cawangan UMNO itu dituduh songlap bantuan kerajaan, bolot projek, kronisme; bila sertai PAS, Alhamdulillah dialu-alukan pemimpin yang tekun dan ikhlas berkerja demi agama dan rakyat. UMNO pun serupa juga.

Sebab itu ada orang kata, UMNO dengan PAS serupa saja. Mungkin serupa tapi tak sama kot.

No comments: