Friday, October 30, 2009

YB Badrul kurang dapat sambutan

Pengisytiharan YB Badrul keluar PKR dan menjadi Adun Bebas nampaknya kurang mendapat sambutan. Tiada menteri-menteri kanan mahupun adun-adun BN berkerumun bersama dia.

Sekurang-kurangnya, pengisytiharan Adun Lunas di Kedah dapat juga publisiti besar sebab nak ada PRK. Tetapi Adun Pelabuhan Klang ni nampak sangat tak laku. Alua-aluan yang diterima macam nak tak nak je. Barang kali sebab sudah berbulan-bulan orang ramai tahu kesnya, masalahnya dan teka-teki yang cuba dimainkannya. Hanya selepas mendapat surat suruh berhenti, barulah dia melompat.

Nilainya tak seberapa. Tak berbaloi langsung. Kalau Adun Lunas dulu, ada juga yang buat khabar angin dapat itu ini, tapi yang ini, tak ada siapa nak tiup khabar angin. Kesiaaan diaaa...

Di pihak PKR pula, tidak nampak kekecewaan yang nyata. Dah alah bisa tegal biasa. Lagipun dia melompat bukan pada musim yang sesuai. Patut kalau nak lompat, lompatlah masa nak ada pilihanraya.

Saya yakin, PKR akan kembali menjadi sebuah parti yang kuat dan diyakini pengundi selepas melihat beberapa perubahan akhir-akhir ini. PKR sudah semakin mengenali fe'el perangai sesetengah pemimpinnya. Di Sabah dan Sarawak juga, PKR akan semakin mantap selepas ini, cuma mungkin perlu sedikit tambahan masa kerana proses penyulingan di sana lebih rumit selain perbezaan sikap dan budaya.

Tahniah PKR. Sekarang adalah masa yang sesuai untuk bertindak.

No comments: