Thursday, November 12, 2009

Dari hal menantu

Kalau di era Pak Lah, kita didedahkan dengan kebolehan luar biasa menantu geniusnya, kita juga turut didedahkan dengan penyelewengan menantu beliau. Yang menyokong memalu gendang ProKhairi dan yang menyampah + dengki memalu gendang antiKhairi.

Sehari dua ini, giliran TGNA pula diserang. Lebih malang, beliau baru keluar IJN kerana kurang sihat dan akan berangkat menunaikan haji tidak lama lagi. Dan antara serangan dibuat termasuk melalui menantunya Arif Fahmi.

Kebanyakan blog banyak menyiarkan serangan ke atas si Arif Fahmi ini sehingga tak nampak ada pihak yang tampil membelanya. Dia sendiri pun tak banyak bercakap untuk pertahankan diri. Nampak macam sungguh dia memang bersalah. Alangkah tidak adilnya jika kita terus terburu-buru menghukum begitu.

Maklumlah, dalam kes ini, yang berkonfrontasi secara berdepan ialah blogger popular Kickdefella. Blogger ini sudah punyai ramai peminat dan sahabat blogger. Sudah lama orang percaya dengan dia. Jadi bila dia kena pecat (ditamatkan perkhidmatan), ramai yang bersimpati dengannya. Ramai yang percaya dia tak bersalah. Di aniaya. Jadi mangsa.

Khabar lain yang dilaporkan, si blogger ini kerja makan gaji buta di PMBK lebih RM4 ribu sebulan.

Sebulan lepas, saya hantar proposal kepada sebuah agensi kerajaan pusat. Kosnya cuma RM5 ribu sahaja. Proposal saya ditolak sebab agensi itu tak ada duit. Saya tahu, agensi itu memang tengah tak ada duit sekarang ni. Bayangkan, projek sekecil RM5 ribu pun tak mampu nak beri, apa rasional PMBK nak bayar gaji buta RM4000 sebulan kepada blogger tersebut ? Kelantan dah banyak duit sangat ke ?

Anda boleh baca banyak maklumat lain tentang isu di PMBK di Manjungmari (sini, sini dan sini). Soal betul atau tidak maklumat itu, kenalah kita berhati-hati dan timbangkan. Cuma hati kecil saya berkata, ada yang tak kena dengan blogger Kickdefella ini.

No comments: