Thursday, March 26, 2009

Dari hal sayap UMNO

Malam tadi, saya beritahu isteri saya, Shahrizat dah menang Ketua Wanita. Rafidah kalah. Spontan isteri saya jawab, "Padan muka dia."

Saya kata lagi, untuk ketua pemuda, terpaksa buat kiraan semula. Isteri saya tanya, "Kalau abang, Abang pilih siapa?" Saya jawab Khairi Jamaluddin.

Bagi saya, Si Mukhriz tu tak setanding dengan Khir dan KJ. Bukan sebab saya benci Mahathir. Tetapi jelas, Mukhriz tidak mewarisi sifat dan karisma bapanya. Khir dan KJ lebih berwibawa daripada dia, setakat ini. Ingat, orang politik sentiasa belajar dan menimba pengalaman. Mungkin satu hari nanti, Mukhriz pula lebih baik, siapa tahu.

Usah cerita pasal rasuah, semua sama je. Itu UMNO. Duit mesti kena keluar. Kalau tak, satu kerja pun tak jalan. Sukarelawan tu pun mesti diberi projek. Baru NGO yang pro UMNO meriah.

No comments: