Wednesday, March 19, 2008

Tak payah lah kondem kabinet orang lebih-lebih

Berikutan pengumuman kabinet baru Pak Lah, timbul pula macam-macam cerita. SU UMNO letak jawatan lah, Ketua Wanita UMNO nak letak jawatan lah, MP tolak jawatan kabinet lah, orang Najib kena cantas lah.

Yang pro BA pun sibuk sama. Sedangkan perlantikan exco di negeri-negeri BA belum selesai lagi. Sebelum ni, nak bentuk kerajaan secara rasmi dan nak lantik MB pun dah kecoh.

Jadi pada pandangan aku, tak payah lah kita kondem kabinet Pak Lah tu. Selesaikan masalah di negeri BA dahulu. Mantapkan pentadbiran di Perak dan Selangor terutamanya. Tak payah kita syok tengok kekecohan dan kecelaruan BN sebab BR pun belum tentu tak bercelaru. Jangan hari ini kita gelakkan lawan, besok giliran kita pula digelakkan lawan. Buat malu kompeni je.

Masalah BN boleh berlaku kepada BA di masa mendatang sebab BA belum ada pakatan yang rasmi dan kukuh. Itupun belum lagi ada rakan yang kuat daripada Sabah dan Sarawak. Kalau dah ada nanti, masing-masing entah-entah dua kali lima dok berebut jawatan. Nak menteri penuh la. Nak menteri kanan la. Ancam nak letak jawatan la. Ugut nak mintak cerai la. Wanita tak puas hati la. Hmmmpphh....

Cuba tengok lirik lagu 2 kali 5 nyanyian ahli fiqir ni. Fikir-fikirkan lah.

dua kali lima sepuluh
lima kali dua sepuluh
lapan campur dua sepuluh
dua campur lapan sepuluh

sama pandai sama bodoh
sama lawa sama hodoh
sama cerdik sama belok
sama tenpok sama bokok

kwek kwek kwek kwek kwek kwek

jangan cakap lepas
biar pandai beralas
ada ubi ada batas
ada hari kami balas

hinamu hanya bias
cecarmu cuma tempias
hari ini kami berkias
esok lusa kami mengganas

Jangan suka jaga tepi kain orang lain
Kain sendiri yang terlondeh
Kata dulang paku serpih
Kata orang dia yang lebih

No comments: