Wednesday, July 09, 2008

Mimpi yang lawak

Malam tadi saya mimpi perlawanan bolasepak antara Malaysia dengan Rusia. Perlawanan diadakan di padang bola sepak KUSZA. (Kusza ada lagi ke ? Setahu aku dah dimatikan dengan jayanya semasa pemerintahan 4 tahun Khalifah Idris Jusoh (bahasa negatif nya) atau dah dinaik taraf ke Universiti (bahasa positifnya).

Okay, berbalik kepada mimpi saya, perlawanan dimenangi oleh Rusia tapi Malaysia mendahului 1-0 di separuh pertama. Anehnya, Pengurusan KUSZA mewajibkan pelajar menyokog Rusia dan sesiapa yang memberi sokongan terbuka kepada Malaysia akan dipecat. Ada beberapa pelajar yang dipecat kerana menunjukkan sokongan terbuka kepada Malaysia. Saya pun sokong Malaysia tapi tak berani tunjuk secara terbuka. Beberapa pensyarah KUSZA sendiri nampak menyokong Malaysia terutama ketika Malaysia mendahului, tapi sokongan tak ditunjukkan secara terbuka.

Gitu lah mimpi karut saya malam tadi. He.. he..
Euro2008, tak pernah sekalipun saya berjaga malam untuk tonton perlawanan.

No comments: