Tuesday, July 22, 2008

UMNO sudah berjaya

UMNO kini sudah mula berjaya mengalih perhatian rakyat daripada masalah peralihan kuasa dalam UMNO, desakan kepada PM supaya berundur, masalah ahli komponen BN keluar parti, kritikan masalah ekonomi dan harga minyak; yang kesemuanya berpunca daripada PM yang diakui kawan dan lawan sebagai lemah, kepada masalah PAS dan PR.

Bagaimanapun, saya merasa sedikit sejuk dan berpuas hati selepas membaca penjelasan Khalid Samad di PemudaEnggang selain jawapan Nik Abduh di blognya.

Jawapan tenang Anwar Ibrahim juga melegakan saya. Saya berharap muzakarah dengan UMNO tidak sama sekali melibatkan usaha memBNkan PAS, atau membawa kepada kerjasama antara politik antara PAS dan UMNO dalam pilihanraya.

Saya berpegang kepada kata saya yang terdahulu, UMNO perlu mengakui dan menyesali segala kezaliman dan pengkhianatan yang sudah dilakukan terhadap PAS sejak sekian lama.

Andai kata PAS dan UMNO bekerjasama membentuk kerajaan di Selangor dan Perak hari ini, anda fikir apa yang berlaku hari ini ? Kalau MB daripada PAS sekalipun, tidakkah akan menjadi MB boneka UMNO ? Tidakkah nanti PAS akan dikhianati, kelemahan-kelemahan MB baru pasti dibongkar untuk menunjukkan betapa MB PAS tidak berwibawa. Desakan demi desakan, tekanan demi tekanan akan dikenakan selagi mereka tidak dapat semula kuasa yang terlepas. Sekaligus, imej PAS akan tercemar dek fitnah yang berterusan. Bagaimana PAS nak membina semula keyakinan rakyat terhadap keupayaan PAS memerintah jika reputasi sudah tercemar ? Kerjasama PAS dalam BN telah menyebabkan PAS berpecah dan Kelantan jatuh ke tangan BN pada tahun 1978. Nasib baik dengan bantuan Allah, Ku Li menjadi orang yang membantu mengembalikan semula Kelantan kepada PAS.

1 comment:

infogue said...

artikel anda :

http://berita-politik-dunia.infogue.com/
http://berita-politik-dunia.infogue.com/umno_sudah_berjaya

promosikan artikel anda di www.infogue.com dan jadikan artikel anda yang terbaik dan terpopuler menurut pembaca.salam blogger!!!