Tuesday, July 29, 2008

tiPAS jangan tertipu lagi

tiPAS, janda MatNOr yang dah diceraikan dan diusir dengan begitu hina pada tahun 77 kini jadi rebutan. Sejak tiPAS memenangi peraduan mencari harta karun baru-baru ini, MatNOr beriya-iya mahu menjalinkan hubungan silaturrahim dengan tiPAS.

Sebenarnya, tiPAS bukan menang secara individu. Dia menang dengan kerjasama longgar bersama PaKRul dan DAPi. Hubungan tiPAS dengan DAPi memang selalu panas. Hanya selepas masing-masing memenangi serba sedikit habuan dalam peraduan tersebut, PaKRul berjaya memujuk kedua-duanya untuk bermaqabalah lalu terbentuklah kerjasama yang menyaksikan harta karun yang dimenangi dilaburkan ke satu tabung bersama.

Namun, MatNOr yang semacam gila talak itu mula menyemai bibit-bibit prasangka di kalangan tiPAS, DAPi dan PaKRul. Serata kampung dijaja dengan cerita, kununnya tiPAS dan MatNOr sebenarnya masih serasi. tiPAS sebenarnya amat baik hati, jujur, sopan santun tetapi terlalu jujur hingga mudah diperalatkan. Sebaliknya DAPi dan tiPAS langsung tak secocok. DAPi hanya mahu memperalatkan tiPAS. tiPAS memerlukan orang yang ikhlas membantu seperti MatNOr supaya harta karun yang dimenangi baru-baru ini dapat dilaburkan ke tabung yang lebih selamat. PaKRul pula didakwa sebagai seorang gay yang tamakkan harta karun dan mempunyai hubungan dengan hartawan berbangsa Amerika.

Untuk cerita selanjutnya, korang rekalah sendiri. Skripnya lebih kurang cerita lebai malang.

No comments: